Berita Islami Masa Kini (BIMK) adalah sebuah komunitas yang beranggotakan organisasi-organisasi anggota, Driver Printer Panasonic, Brother, Driver Canon, Kyocera, Ricoh, Driver printer konika, dan masyarakat umum yang bekerja sama dalam mengembangkan standar Web Driver, Berita islam terkini, kumpulan situs berita islam ummat di indonesia

Kamis, 14 November 2019

Kisah Mualaf Kristen Yang Masuk Islam

Kisah Mualaf Kristen Yang Masuk Islam
Alicia Brown: "Pengalaman Mualaf Masuk Islam" :::

Kisah Orang Masuk Islam Karena Keajaiban Allah,Allah memberinya tanda melalui ayat-ayat al-Quran.

AKU ISLAM- "Saya seperti dilahirkan semula, bebas daripada segala-galanya. Segala dosa yang terjejas dan semua perkara yang telah terjadi dalam hidup saya, tidak kira lagi, "kata Alicia, tepat hari setelah dia memeluk agama Islam. Rapi terselubung, wajahnya cerah seperti matahari terbit.

Senyumannya juga mekar seperti bunga yang mekar pada waktu pagi. Melihat wajahnya berkilauan, tiada siapa sangka bahawa dia mempunyai beberapa nota hitam dalam hidupnya.

Kemudian, pada akhir ayat, kata Alicia, dinyatakan, "Untuk setiap pencari petunjuk, ada petunjuk dari dirinya sendiri. Bagi saya ini benar-benar luar biasa. Saya menangis kerana saya rasa ini adalah petunjuk untuk saya. "

Alicia Brown, seorang wanita dari Texas, AS, mendapati cahaya selepas bertahun-tahun huru-hara menelan hidupnya. Dia jatuh ke dalam dosa. Alkohol, dadah, untuk seks bebas menjadi rakan kongsi hidupnya. Kenapa dia melakukan semua itu? Alicia benar-benar mahu merosakkan kehidupan yang dia benci. Dia sangat membenci dirinya, membenci segala-galanya di sekelilingnya.

Dunia gelap yang dibelenggu Alicia selepas bencana melanda keluarganya. Ibu bapa Encik Alicia bercerai. Pada masa itu, dia hanya berusia 10 tahun. Dipaksa, Alicia tinggal bersama seorang bapa yang sangat membenci dia dan membencinya. Penyalahgunaan kata-kata menjadi hukuman rutin yang dia dengar dari ayahnya setiap hari selama enam tahun.

"Bapa sangat kejam kepada saya dan adik saya. Dia tidak terlalu kejam kepada kakak saya, tetapi dia benar-benar kejam kepada saya, sangat kejam. Mungkin kerana saya mengingatkannya tentang ibu saya, "kata Alicia.

Pada usia 16 tahun, Alicia berpindah ke rumah datuk neneknya. Tetapi terlambat, kerana pembunuhan kejam bapanya, pada masa itu Alicia benar-benar menyelubungi kebencian. Dia mula merosakkan hidupnya dengan senang hati. Dia memulakan gaya hidup yang merosakkan diri.

"Saya benci diri saya dan segalanya di sekeliling saya. Saya mahu melakukan segala yang boleh menyakiti diri saya sendiri. Saya cuba dadah, alkoho, dan seks bebas. "

Setahun dengan gaya hidup itu, Alicia tidak merasa senang hati. Apabila dia berumur 17 tahun, dia tinggal bersama ibunya. Alicia berfikir, hidup dengan ibu mungkin membuatnya bertambah baik. Tetapi nampaknya, Alicia telah jatuh ke dalam jerat dunia hitam. Dia tidak dapat melarikan diri walaupun terus bertambah buruk dari hari ke hari.

Di sekolah menengah, dia bertemu seorang lelaki. Dia kemudian tinggal bersama lelaki itu selama bertahun-tahun tanpa perkahwinan. Sekali lagi, Alicia berharap bahawa ini akan menjadi kehidupan baru yang memperluas peluang untuk perubahan. Malangnya, pasangan Alicia juga mempunyai tabiat yang sama. Dia seorang peminum dan penagih.

Masalah menjadi lebih rumit apabila Alicia hamil. "Pada mulanya, ia tidak begitu penting. Sekurang-kurangnya, kita mempunyai seseorang untuk dimiliki. Tetapi, apabila bayi saya dilahirkan, itulah ketika teman lelaki dan ayah saya benar-benar menjadi penagih berat, "katanya.

Hari demi hari, kewangan keluarga semakin berkurangan oleh alkohol dan dadah. Nasib baik, kehadiran bayi yang membuat Alicia menyedari bahawa dia terpaksa menghentikan ketagihannya untuk pertumbuhan dan perkembangan bayi. Sementara itu, teman wanitanya tidak mahu peduli. Dia masih penagih dadah. Kerana kecewa, Alicia juga meninggalkan kekasihnya yang juga bapa biologi anak perempuannya.

Hari-hari mesyuarat Alicia dengan bimbingan Islam semakin dekat. Ia bermula apabila anak perempuannya disabitkan dengan penderitaan daripada sindrom Guillain-Barre, suatu gangguan dalam bentuk sistem imun yang menyerang sistem saraf pusat. Akibatnya, pesakit mengalami kelemahan otot dan tidak dapat bergerak. Tidak dapat dielakkan, anaknya mesti dimasukkan ke hospital.

Semasa berada di hospital yang mengiringi anak perempuannya, Alicia telah mengenali beberapa orang Islam, salah satunya bernama Hayat. Dari Hayat, dia mula mengenali agama Islam. Alicia juga menimbulkan banyak persoalan tentang Islam kepada kenalan baru beliau.

Apabila keadaan anak perempuannya bertambah baik dan boleh dirawat di rumah, Alicia terus mengekalkan hubungan dengan Hayat. Jelas sekali, Alicia menjadi tertarik dengan Islam. Dia juga menyedari bahawa ramai orang yang salah maklumat mengenai Islam. "Saya fikir ramai orang berfikir bahawa (Islam) adalah seperti Hinduisme. Saya juga berfikir, Islam adalah agama orang Timur Tengah. "

Alicia benar-benar buta tentang Islam. Sejak zaman kanak-kanak ia dibesarkan dalam keluarga jauh dari agama. Walaupun mendakwa sebagai seorang Kristian, keluarga Alicia jarang pergi ke gereja. "Mereka adalah orang Kristian Baptis, tetapi kita adalah jenis keluarga yang tidak pergi ke gereja secara teratur," katanya.

Sejak bertemu dengan Hayat, Alicia hanya mengetahui bahawa Islam berasal dari akar yang sama seperti agama yang diakuinya. Walau bagaimanapun, berlepas dari pantulan dan perbincangan yang panjang dengan beberapa orang Islam, Alicia mula mendapat penjelasan mengenai arah yang dia harus pergi. Ya, arah yang jelas adalah Islam.

Sebab Sebab Orang Kristen Masuk Islam

Tetapi Alicia tidak semestinya mempunyai Islam. Alicia sangat takut kerana selama ini dia percaya bahawa mengatakan bahawa Yesus bukan anak Allah adalah penghujatan. Sementara itu, penghujatan adalah dosa yang tidak dapat diterima. "Ini bermakna anda akan pergi ke neraka," katanya.

Alicia mengakui, sepanjang masa dia berdosa. Hanya itu, dalam kepercayaannya, ia bukanlah dosa yang tidak dapat diterima. Dikuasai oleh kekeliruan dan ketakutan, Alicia sentiasa mengangkat tangannya setiap malam, berdoa untuk bimbingan. "Ya Tuhan, tolong beri petunjuk. Petunjuk yang jelas untuk mengetahui bahawa ini adalah jalan yang saya mesti pergi. '"

Kemudian, pada akhir ayat, kata Alicia, dinyatakan, "Untuk setiap pencari petunjuk, ada petunjuk dari dirinya sendiri. Bagi saya ini benar-benar luar biasa. Saya menangis kerana saya rasa ini adalah petunjuk untuk saya. "

Pada suatu hari, Alicia bertemu ibu Hayat, Hana. Dia membaca ayat-ayat dari Al-Quran. Alicia tidak ingat ayat yang dibaca pada masa itu. Pasti, dalam ayat itu Yesus berkata, "Saya bukan anak Allah."

Kemudian, pada akhir ayat, kata Alicia, dinyatakan, "Untuk setiap pencari petunjuk, ada petunjuk dari dirinya sendiri. Bagi saya ini benar-benar luar biasa. Saya menangis kerana saya rasa ini adalah petunjuk untuk saya. "

Selepas mendapatkan arahan yang jelas dari ayat Al-Quran, Alicia tidak lagi meragui memeluk agama Islam. Cara hidup baru sebagai seorang wanita Islam terbentang.

Islam membuka halaman baru untuk Alicia. Dia benar-benar meninggalkan dunia hitamnya, bertobat, dan memperbaiki dirinya. Dia tidak pernah merasakan kebahagiaan, kecuali setelah memeluk agama Islam. "Saya sangat merasakan cinta dan sokongan."

Pada masa ini, Alicia hidup dalam dunia yang suram. Dia yang sebelum ini selalu dilindungi dosa, kini merasakan iman sangat menyegarkan. Kekecewaan dan ketakutan juga hilang. Dia dilahirkan semula.

"Saya berasa lebih baik. Saya merasakan beban berat telah diangkat. Saya boleh bernafas lebih mudah berbanding sebelum ini, "katanya.

Sekiranya sebelum Islam, sahabatnya adalah alkohol, ubat-ubatan dan seks bebas, kini Alicia hanya mengandalkan Tuhan. Alquranlah rakan setia sehari-hari. Dia benar-benar suka membaca Al-Quran. Baginya, kitab suci umat Islam sangat menarik.

"Al-Quran merasa sangat sahih dan mudah dimengerti," katanya.
Kisah Mualaf Kristen Yang Masuk Islam Diposkan Oleh: