Berita Islami Masa Kini (BIMK) adalah sebuah komunitas yang beranggotakan organisasi-organisasi anggota, Driver Printer Panasonic, Brother, Driver Canon, Kyocera, Ricoh, Driver printer konika, dan masyarakat umum yang bekerja sama dalam mengembangkan standar Web Driver, Berita islam terkini, kumpulan situs berita islam ummat di indonesia

Sabtu, 19 Oktober 2019

Artikel Manusia dan Kebudayaan

Manusia dan Kebudayaan
"Manusia adalah makhluk-makhluk yang sangat kompleks, kita adalah perpaduan makhluk material dan rohani, dinamika manusia tidak berdiam diri kerana manusia sebagai dinamika sentiasa mengaktifkan diri mereka sendiri. Manusia adalah makhluk terbuka, bebas memilih makna dalam situasi, mengambil tanggungjawab untuk membuat keputusan hidup secara berterusan mengembangkan hubungan multidimensi dan corak unggul dengan pelbagai kemungkinan Dalam perkara rohani, mereka dijelaskan menggunakan konsep yang berbeza-beza jiwa yang, dalam agama, difahami berkaitan dengan kuasa ilahi atau makhluk hidup, dalam mitos, mereka juga sering dibandingkan dengan bangsa dsb. Dalam antropologi budaya, mereka dijelaskan berdasarkan penggunaan bahasa mereka, organisasi mereka dalam masyarakat pluralistik dan perkembangan teknologinya, dan terutama sekali berdasarkan keupayaannya untuk membentuk kelompok dan institusi untuk saling mendukung dan bantuan.

Manusia adalah makhluk-makhluk yang sangat kompleks, kita adalah perpaduan makhluk material dan rohani, dinamika manusia tidak berdiam diri kerana manusia sebagai dinamika sentiasa mengaktifkan diri mereka sendiri

Klasifikasi manusia yang paling penting berdasarkan seks. Secara semulajadi, jantina seorang bayi yang baru lahir sama ada lelaki atau perempuan. Lelaki muda dikenali sebagai lelaki dan lelaki dewasa sebagai lelaki. Wanita muda dikenali sebagai puteri dan wanita dewasa adalah wanita.
Klasifikasi lain adalah berdasarkan umur, dari janin, bayi, kanak-kanak, kanak-kanak, remaja, akil baligh, remaja atau wanita muda, dewasa dan (ibu bapa) ".

"Budaya adalah corak asas andaian (kepercayaan dan harapan) yang ditemui atau dikembangkan oleh sesebuah organisasi tertentu, dan kemudian menjadi rujukan dalam mengatasi masalah yang berkaitan dengan penyesuaian luar dan integrasi dalaman, dan kerana dalam jangka waktu tertentu telah berjalan / berfungsi dengan betul, ia dianggap sah, oleh itu ia diseragamkan bahawa setiap anggota organisasi mesti menerimanya sebagai cara yang sesuai dalam menghampiri pelaksanaan kerja-kerja dalam organisasi ". manakala budaya adalah sesuatu yang akan mempengaruhi tahap pengetahuan dan termasuk sistem idea atau idea yang terdapat dalam minda manusia, sehingga dalam kehidupan seharian, budaya adalah abstrak. Perkataan budaya itu sendiri berasal dari bahasa Sanskerta yang merupakan buddhayah, yang merupakan bentuk majmuk buddhi (akal atau alasan) yang ditafsirkan sebagai hal-hal yang berkaitan dengan pikiran dan akal manusia.

Pengaruh manusia dan budaya
Dalam sosiologi dan budaya manusia dianggap sebagai dwi, ​​ia bermakna walaupun kedua-duanya berbeza tetapi keduanya adalah satu unit. Manusia mencipta budaya, dan setelah budaya diciptakan, budaya mengawal kehidupan manusia sesuai dengannya. Nampaknya kedua-duanya adalah satu entiti.

Kebudayaan yang dikembangkan oleh manusia akan mempunyai implikasi untuk persekitaran di mana ia berkembang. Kebudayaan memaparkan sifat orang-orangnya yang kelihatan dari luar. Dengan menganalisis pengaruh kesan budaya pada alam sekitar, seseorang dapat mengetahui mengapa persekitaran tertentu akan berbeza dari persekitaran lain dan menghasilkan budaya yang berbeza.
Artikel Manusia dan Kebudayaan Diposkan Oleh: