Berita Islami Masa Kini (BIMK) adalah sebuah komunitas yang beranggotakan organisasi-organisasi anggota, Driver Printer Panasonic, Brother, Driver Canon, Kyocera, Ricoh, Driver printer konika, dan masyarakat umum yang bekerja sama dalam mengembangkan standar Web Driver, Berita islam terkini, kumpulan situs berita islam ummat di indonesia

Senin, 21 November 2016

Ulama Keluarkan Fatwa,Senam Zumba Adalah Haram

Mufti Sabah terlihat kembali memberi peringatan kepada umat Islam khususnya,bahwa aktiviti tarian dan senamrobik yg diiringi muzik rancak atau lebih dikenali sebagai senaman zumba adalah haram.
Peringatan itu dikeluarkan dalam satu kenyataan bersurat khas yg dikeluarkan bertarikh 19 Julai lalu.

Tindakan surat peringatan itu dibuat berikutan senaman zumba kini semakin popular dan disertai umat Islam khususnya di Sabah.
Dalam surat pekeliling itu,Datuk Bungsu @ Aziz Jaafar menggesa umat Islam menjauhi senaman tersebut kerana terdapatnya unsur-unsur yg bertentangan syariat dan akhlak Islam.

http://www.umatnabi.com/2016/11/mufti-keluar-fatwasenam-zumba-adalah.html

“Antaranya seperti percampuran lelaki dan perempuan bukan mahram,pakaian menjolok mata,pendedahan aurat,elemen erotik dalam tarian dan persembahan muzik yg keterlaluan, ” katanya.
Baca Juga:Do'a Sesudah Makan.
Pada April 2014,Mufti Sabah pernah mengeluarkan fatwa rasmi bahawa senaman zumba itu adalah haram.
Sumber : Amazingnara
Ulama Keluarkan Fatwa,Senam Zumba Adalah Haram Diposkan Oleh: